Sinds begin 2019 is DPG Media partner van Kennispoort Regio Zwolle. Zij kozen voor dit partnership vanwege hun missie om ondernemers te helpen succesvoller te worden. Daarnaast
hebben zij veel expertise in huis die ze graag willen delen met ondernemers. Een ambitie die zij en Kennispoort samen delen.

DPG Media

Frank Dammers, senior marketeer van DPG Media vertelt: “DPG is in deze regio groot geworden met printmedia, onder de naam Wegener Media. Denk aan krantentitels als de Stentor en de Peperbus. In de loop van de jaren zijn we steeds breder op media gaan inzetten en kwamen er meer kranten en online kanalen bij, evenals radio en televisie.” 4 jaar geleden is Wegener Media overgenomen door De Persgroep. Sinds kort heet het bedrijf DPG Media en mogen ze zichzelf het grootste uitgeversbedrijf en mediahuis van Nederland noemen.

Wie is mijn doelgroep?

Het middelenaanbod van DPG Media is veel breder geworden, maar de vraag van de ondernemer nog steeds hetzelfde. Dammers: “Vroeger kochten ondernemers een advertentie bij ons in als ze op zoek waren naar meer naamsbekendheid, nieuwe klanten, omzet, of leads. Nu zoeken wij voor hen uit wie de klant nou werkelijk is, waar die zich bevindt, hoe hij zijn nieuws consumeert, waar we hem kunnen bereiken, etc. Vervolgens maken wij een goed verhaal en zetten onze communicatiemiddelen in.”

Database vol gegevens

Door alle websites en kanalen weten ze bij DPG Media bijna op persoonsniveau wat nieuwsconsumptie en behoefte is van de gebruikers. Dat slaan zijn op in een database. Dammers legt uit: “Als iemand bijvoorbeeld vier keer de economiesectie van een krant leest, dan gaan we er vanuit dat iemand interesses heeft in ondernemerschap. Zo hebben we allemaal vakjes en hokjes. Hierdoor zijn we in staat elke doelgroep specifiek te benaderen, zonder dat je veel verlies hebt in je bereik. Daar kunnen we best ver in gaan.”

Journalistiek of commercieel verhaal?

Vroeger werd de journalistieke afdeling letterlijk afgescheiden van de commerciële afdeling door een glazen wand. Dammers lacht: “Dat is nu niet meer zo. Maar journalisten blijven wel altijd onafhankelijk en zullen nooit commerciële advertenties of branded content maken. Maar we weten elkaars vakgebieden wel steeds beter te benutten en daar ligt onze kracht.” Hij noemt als voorbeeld het intern delen van kennis over bijvoorbeeld consumentengedrag met de internetredactie of het commercieel inzetten van de beeldredactie.

DPG Media en Kennispoort

DPG Media koos begin 2019 bewust voor een partnership met Kennispoort. Dammers: “Wij geloven er oprecht in dat wij ondernemers kunnen helpen met hun succes met via onze dienstverlening. Zo kunnen wij ze wegwijs maken in de wereld van media. Dat speelveld moet je kennen als ondernemer. Ook om het verschil te maken. Dat doen we niet alleen met content, maar ook met kostenloze evenementen. Daarnaast hebbe we veel expertise die we graag willen delen.” Hij besluit: “Uiteindelijk is het ook ons bestaansrecht als ondernemers succesvol zijn.”

We nemen graag contact met je op

Laat hieronder je gegevens achter en wij bellen je terug

  • Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.