Agri & Food Symposium Stöppelhaene 2024
‘Eigen kracht’. Dat is het thema van het Agri & Food Symposium…
Sinds begin 2019 is DPG Media partner van Kennispoort Regio Zwolle. Zij kozen voor dit partnership vanwege hun missie om ondernemers te helpen succesvoller te worden. Daarnaast
hebben zij veel expertise in huis die ze graag willen delen met ondernemers. Een ambitie die zij en Kennispoort samen delen.
Frank Dammers, senior marketeer van DPG Media vertelt: “DPG is in deze regio groot geworden met printmedia, onder de naam Wegener Media. Denk aan krantentitels als de Stentor en de Peperbus. In de loop van de jaren zijn we steeds breder op media gaan inzetten en kwamen er meer kranten en online kanalen bij, evenals radio en televisie.” 4 jaar geleden is Wegener Media overgenomen door De Persgroep. Sinds kort heet het bedrijf DPG Media en mogen ze zichzelf het grootste uitgeversbedrijf en mediahuis van Nederland noemen.
Het middelenaanbod van DPG Media is veel breder geworden, maar de vraag van de ondernemer nog steeds hetzelfde. Dammers: “Vroeger kochten ondernemers een advertentie bij ons in als ze op zoek waren naar meer naamsbekendheid, nieuwe klanten, omzet, of leads. Nu zoeken wij voor hen uit wie de klant nou werkelijk is, waar die zich bevindt, hoe hij zijn nieuws consumeert, waar we hem kunnen bereiken, etc. Vervolgens maken wij een goed verhaal en zetten onze communicatiemiddelen in.”
Door alle websites en kanalen weten ze bij DPG Media bijna op persoonsniveau wat nieuwsconsumptie en behoefte is van de gebruikers. Dat slaan zijn op in een database. Dammers legt uit: “Als iemand bijvoorbeeld vier keer de economiesectie van een krant leest, dan gaan we er vanuit dat iemand interesses heeft in ondernemerschap. Zo hebben we allemaal vakjes en hokjes. Hierdoor zijn we in staat elke doelgroep specifiek te benaderen, zonder dat je veel verlies hebt in je bereik. Daar kunnen we best ver in gaan.”
Vroeger werd de journalistieke afdeling letterlijk afgescheiden van de commerciële afdeling door een glazen wand. Dammers lacht: “Dat is nu niet meer zo. Maar journalisten blijven wel altijd onafhankelijk en zullen nooit commerciële advertenties of branded content maken. Maar we weten elkaars vakgebieden wel steeds beter te benutten en daar ligt onze kracht.” Hij noemt als voorbeeld het intern delen van kennis over bijvoorbeeld consumentengedrag met de internetredactie of het commercieel inzetten van de beeldredactie.
DPG Media koos begin 2019 bewust voor een partnership met Kennispoort. Dammers: “Wij geloven er oprecht in dat wij ondernemers kunnen helpen met hun succes met via onze dienstverlening. Zo kunnen wij ze wegwijs maken in de wereld van media. Dat speelveld moet je kennen als ondernemer. Ook om het verschil te maken. Dat doen we niet alleen met content, maar ook met kostenloze evenementen. Daarnaast hebbe we veel expertise die we graag willen delen.” Hij besluit: “Uiteindelijk is het ook ons bestaansrecht als ondernemers succesvol zijn.”
vrijdag 30 augustus 2024
Tijdstip: 12.00 - 16.00 uur
‘Eigen kracht’. Dat is het thema van het Agri & Food Symposium…
vrijdag 27 september, vrijdag 25 oktober en vrijdag 22 november 2024
Wil jij met je bedrijf zakendoen in een van de volgende Scandinavische…
woensdag 23 oktober 2024
Tijdstip: 15.00 - 18.30 uur
De strijd om het Witte Huis is in volle gang. Op dinsdag…
Elk jaar ontvangt de winnaar van de Innovatieprijs van Regio Zwolle een…
De BubbleFlush maakt het mogelijk om toiletten chemievrij te reinigen. Deze innovatie…
Een automatische spuitgietmachine ontwikkelen die perfect aansluit op het proces van spuitgieten…
Ben jij een mkb’er in Noord-Nederland? En wil jij de haalbaarheid van…
De subsidieregeling circulaire industrie in Overijssel ondersteunt bedrijven in de industriesector om…
Op vrijdag 28 juni 2024 vond de uitreiking van de 10e editie…